Protokolün 4.2.3 maddesi hakkında

                    Sosyal Güvenlik Kurumu ile Birliğimiz arasında imzalanan Sosyal Güvenlik Kurumu Kapsamındaki Kişilerin Türk Eczacıları Birliği üyesi Eczanelerden İlaç Teminine İlişkin Protokolün 4.2.3 numaralı maddesinin uygulamasına ilişkin olarak, eczacı tarafından Kuruma gönderilmediği fark edilen veya Kurum tarafından örnekleme sırasında eksik olduğu fark edilen kağıt reçetelere ilişkin işlemlerin Protokolün 6.10 maddesi kapsamında değerlendirildiği, bu protokolün yürürlük tarihinden önceki dönemlerde geçerli olan protokol hükümlerine göre Kuruma fatura edilen ve kontrolleri Kurum tarafından 01.04.2016 tarihinden sonra yapılan söz konusu reçeteler için yeni protokol hükümlerinin uygulanacağı Kurum tarafından ifade edilmiş olmasına karşılık; meslektaşlarımız tarafından yapılan bildirimlerde, illerde yapılmakta olan uygulamaların farklı yönde olduğu bilgisinin alınması nedeniyle, konu Birliğimiz tarafından Sosyal Güvenlik Kurumuna yazılı olarak aktarılmış ve duruma açıklık getirilmesi talebimiz iletilmişti.

                   Konu hakkında T.C. Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı Genel Sağlık Sigortası Genel Müdürlüğü tarafından Birliğimize gönderilen 03.04.2017 tarih ve 4421206 sayılı yazı ile,

                   Protokolün 4.2.3. maddesinin "Reçetelerin, faturaların ve fatura eki listelerin sorumluluğu Kurum tarafından teslim alınıncaya kadar (kimin tarafından teslim edildiğine bakılmaksızın) eczacıya aittir.

                   Fatura Kuruma teslim edildikten sonra fatura eki belgelerin/reçetelerin eksik teslim edildiğinin eczacı tarafından fark edilmesi veya Kurum tarafından örnekleme sırasında fark edilmesi durumunda eczacının Kuruma gerekçesi ile birlikte belgeler/reçeteleri ibraz etmesi halinde söz konusu evrak Kurum tarafından teslim alınır. Bir takvim yılı içerisinde söz konusu durumun 2 (iki)'nin üzerinde tekrarlanması halinde reçete/reçetelerin tutarının %20 tutarında cezai şart uygulanarak reçeteler teslim alınır." şeklinde yeniden düzenlendiği,

                  Eczacı tarafından Kuruma gönderilmediği fark edilen veya Kurum tarafından örnekleme sırasında eksik olduğu fark edilen kağıt reçetelere ilişkin işlemlerin Protokolün 6.10. "Bu protokolün yürürlük tarihinden önceki dönemlerde geçerli olan protokol hükümlerine göre Kuruma fatura edilen ve kontrolleri Kurum tarafından bu Protokol yürürlük tarihinden sonra yapılan reçeteler için, ya da reçete kontrolleri yapılmış olmakla birlikte fesih uyarı ve cezai şarta ilişkin işlemlerin henüz tamamlanmadığı durumlarda tespit edilen fiil/fiiller için Kurumca bu Protokol hükümleri uygulanır.

                   Ancak eczacı tarafından Kurumdan tebligat tarihinden itibaren bir defaya mahsus olmak üzere yazılı olarak talep edilmesi halinde, ilgili protokol hükümleri uygulanır." maddesi kapsamında değerlendirilerek, bu protokolün yürürlük tarihinden önceki dönemlerde geçerli olan protokol hükümlerine göre Kuruma fatura edilen ve kontrolleri Kurum tarafından 01.04.2016 tarihinden sonra yapılan söz konusu reçeteler için de yeni Protokol hükümlerinin uygulanacağı bildirilmektedir.

                  Kurum yazısı ekte yer almakta olup bilgilerinizi ve konunun üyelerinize duyurulmasını saygılarımla rica ederim

                                                                                                                       Ecz.Arman üNEY

                                                                                                                         Genel Sekreter

  Ek için Tıklayınız

11 Nisan 2017 - Okunma Sayısı : 1941